dissabte, 7 de gener del 2012

El major atac de la història contra el professorat valencià

El passat 5 de gener José Manuel Vela, el Conseller d'Hisenda, va comunicar als nostres representants sindicals la que va a ser el major atac a les condiciones soci-laborals i econòmiques als empleats públics en la història valenciana.


Alberto Fabra, President de la Generalitat, y José Manuel Vela, Conseller de Hacienda se ríen juntos en una reciente reunión 

El "Decret Llei sobre Mesures Urgents per a la Reducció del Dèficit de la Comunitat Valenciana" inclou una sèrie de mesures que ens afecten de la següent manera:
  
- Profesores sin paga en verano. El nombramiento del personal docente interino, profesorado especialista y profesorado de religión católica que no tenga carácter indefinido, comienza en septiembre y acaba el 30 de junio. Se ahorran 32 millones de euros.

- Menos salario en las bajas. No se completará el pago en situación de incapacidad temporal. La medida supone 18,5 millones de euros.

- Plan de pensiones congelado. Se suspende la aportación de la Generalitat a los planes de los jubilados. Ahorro de 15,5 millones de euros.

- Sexenios paralizados y al 50%. Al personal de educación no se le tocan las retribuciones básicas, pero sí que se reduce al 50% el importe de los sexenios, que además se paralizan dos años. En total, 80 millones de euros.

- Reducción de jornada. Se modifica la tramitación y el plazo de la concesión de reducción de jornada del personal docente tanto del funcionario de carrera como del interino. Hasta ahora se realizaba por trimestres, pero el decreto lo hará por curso escolar. Ahorro estimado de 400.000 euros.

- Carrera profesional en sanidad. Se paraliza la evolución de la carrera profesional y se reduce al 50% su coste. Medida que para algunos profesionales supone el 20% de su salario. Ahorro esperado: 86,5 millones de euros.

- Sin ayudas sociales a funcionarios. Se eliminan transitoriamente las ayudas sociales (por ejemplo la subvención de la adquisición de gafas). Ahorro esperado de 6,3 millones de euros.

- Menos moscosos. Supresión de los moscosos correspondientes a compensación de días festivos y eliminación de días adicionales de vacaciones por antigüedad.

- Sin prórrogas de jubilación. A los 65 años, los funcionarios dejan su puesto





Foto de la part sindical en la mesa de negociació


Hi ha mesures especialment insolidàries i injustes com les organirzades contra el professorat interí. El quin denota la falta d'escrúpols per a encebar-se en el col·lectiu de treballadors (la majoria treballadores) més desprotegits/as.


Que farem per la nostra banda?

Algunes reaccions d'afiliats i simpatitzants de la FE CCOO PV davant aquest atac:

"És una poca vergonya. Tants anys de lluita per a aconseguir els nostres drets...i ara llançats per la borda per la incompetència dels poders públics... i en aquest cas pels poders valencians. No sols és la crisi, és pel despilfarrament que hi ha hagut ací en els últims anys"
Pepa en Facebook




"Dilluns tornem a classe. Esperem notícies de mobilitzacions. Nosaltres i ara"
Josep, en Facebook


“Basta con hacer una suma para ver que en dos cursos, me quitan de mi nómina un mínimo del 19%, y eso sin hablar de los recortes en la pública (…).
Creo que ha llegado el momento de olvidar luchas entre sindicatos y que hagáis un esfuerzo para poneros de acuerdo rápidamente para convocar una huelga sin miedos. Desde la modestia de un afiliado de base, espero que se unifique una buena movida”
Juan por e-mail


“¿Tenemos que empezar a trabajar el día 9?. Que trabaje su padre!. Salud y República”
---- por e-mail



“Toda mi vida profesional luchando para conseguir mejoras y de un plumazo nos las quitan, que fuerte!!!”
Mari Carmen, mitjançant xarxes socials



“i cal recordar que el govern valencià va fer "insubmissió" a la implantació de l'impost de patrimoni que afecta a 18500 persones i que suposa un no ingrés (altra modalitat de no estalvi) de 800 milions d'euros. El càtig als treballadors i a les treballadores del sector públic "estalvia" només 271 milions d'euros”
Xelo en Facebook

Com diu la portada del mes passat de la nostra revista: Cap agressió sense resposta!

9 comentaris:

  1. Doncs sí! S'aprofita la crisi per tapar els forats de la mala gestió, el desplifarrament en grans events, la falta de planificació, l'endeutament escandalós de fa un munt d'anys... per dir-ne algunes!
    Enhorabona, Pau, pel teu blog!

    ResponElimina
  2. Mentre més en serem, més riurem. I qui diu riure, diu lluitar. Tot començant per dir les coses clares als nostres llocs de treball, o en la reunió de l'escala. Que "ells", com que tene totes les plataformes...
    Fusterianament

    ResponElimina
  3. Ni se os ocurra organizar una huelga. Yo, docente interino, no la voy a secundar. Dónde está un sindicato como el de controladores aéreos?... El lunes todos con dolor de muelas, espalda o lo que se os ocurra. No les regaléis vuestro dinero que bastante se están llevando con lo que os roban, si, ROBAN. LA HUELGA NO SIRVE EN ESTE CASO PARA NADA!. Si quieren que trabaje que declaren el estado de excepción. Estoy harto de pagar con mi sueldo las mariscadas, los trajes, los yates, las mansiones, la putas, las botellas de whisky y las pirámides de cauce del río, que permítalo un dios se lo lleve una riada.

    ResponElimina
  4. Gràcies Maite!! segur que estos dies vinents ens vorem on faça falta ;-)

    Hola Isidre. M'agrada la teua visió de " Tot començant per dir les coses clares als nostres llocs de treball, o en la reunió de l'escala". Molta gent petita, fent coses petites en petits llocs, poden canviar el món.

    I hola Anònim!. No crec que se puga descartar per sempre més la VAGA com a eina de lluita. Ha donat bons resultats en el passat i els donarà al futur. Per altra banda, és cert que alguna gent com tú no està disposada a fer-la, i això ens obliga a buscar (entre tots i totes) altres formes de lluita, de protesta. Comtem amb tú!

    ResponElimina
  5. Lo único por lo que todos deberíamos estar unidos es por luchar por los derechos y libertades que tanto sufrimiento han costado en el pasado , pero temo que nuestro cuerpo de maestros/as no estan por la labor de pelear por ellos.Que hace falta para que todos nos movilicemos?

    ResponElimina
  6. Lo que está claro que si no hacemos nada y todo continua igual, en marzo con los nuevos presupuestos nos quitan otro 5% que en nuestros casos fué el 7.
    Yo personalmente he perdido el 20% de poder adquisitivo en año y medio. Quieren que vuelva a estsar de moda lo de "pasamás hambre que un maestro de escuela".
    Los transportistas hace unos meses dejaron las tiendas sin provisiones y los controladores ya sabemos lo que pasó.
    Es fácil ponerse todos enfermos los martes o jueves o cuando sea el tiempo que haga falta. Yo n o se la solución, pero hay que hacera algo para que rectifiquen.
    De lo contrario, en poco tiempo más de uno lo vamos a pasar muy mal.

    ResponElimina
  7. Jo no soc en absolut partidari de respondre "posant-nos malalts" o coses similars. Estimem la nostra professió, que hem triat per vocació, i hem de demostrar-lo, el contrari seria donar arguments a la gent que pensa que sosl ens interesa el sou i les vacances.
    El que caldria és fer protestes actives -no vagues- i explicar molt bé la situació als pares i als alumnes, que són també victimes de tot açò.

    ResponElimina
  8. Com sempre la crisi l'hem pagada els dèbils, els de sempre, els que que treballem de ben bo per a pasar amb el que tenim: una nòmina segura ¿? I els que l'han provocada?: banquers i polítics ineptes que ha reventat la caixa dels diners públics malvaratant-los per tot arreu, fent fastos, projectes faraonics i grans events elitistes amb fins megalòmans, quina poca vergonya? Així ens va com a pais. Jo no he vist cap messura d'estavi en les conselleries, en les dietes, gastos de representació, aportacions complementèries, nombre d'assessors, cotxes oficials de luxe, xòfers i demés, i el sou dels polítics? es retalla? es congela? algú en sap dir quelcom sobre açò.
    I que fan els funcionaris de les conselleries? doncs fer la feina que no es trauen dels dits els polítics sense trellat que van a veure si trinquen, perquè com el poble sempre els vota.

    ResponElimina
  9. Jo tampoc estic d'acord en fer vagues, cal que fem la nostra feina, per la qual tenim vocació, i al mateix temps ens fem sentir (Podriem tancar-nos als centres...). També hem de conscienciar els pares i les mares que no sols estem perdent diners i, per tant, poder adquisitiu; sino els drets nostres i de la resta de la ciutadania. L´única finalitat és acabar en "la pública" i la igualtat social. Si no ens unim no arribarem enlloc. I als sindicats , ja ho teniu bé! davant una situació com esta no sou capaços d'unir-vos i ser eficacços en les protestes? Vos ho preneu amb una calma que resulta alarmant. L'endemà de l'anunci de les retalladesja deviem estar tots al carrer crindant perquè no ens trepitgen una altra vegada. A més, a més, alguna cosa d'ilegalitat tindrà portar una comunitat a una situació de fallida i després fer pagar la meua responsabilitat als treballadors públics que no tenen cap responsabilitat. Com ho veieu un recurs massiu i individualitzat? Per què no es retalles ells els sous i comencen a prescindir de certs privilegis que en època de crisi no ens podem permetre?

    ResponElimina